Racuchy z Babcinego zeszytu

Cudownie miękkie i puszyste, rozpływające się w ustach z lekką nutką drożdżowego ciasta, prawie jak pączki, pyszne.






350 g mąki
2 jajka
40 g drożdży
50 g cukru
300 ml mleka
szczypta soli


Drożdże rozpuściłam w letnim mleku i dodałam do nich ok 1/3 mąki, zostawiłam na 10-15 minut do podrośnięcia. Białko ubiłam na sztywno z solą na konću dodając cukier a następnie żółtka. Zaczyn wymieszałam z jajkami i wlałam do ciepłej, przesianej mąki, wyrobiłam ciasto łyżką (dość długo bo ok 10 minut ;) ). Ciasto pozostawiłam do wyrośnięcia na około 45 minut. Racuchy smażyłam z obu stron na dobrze rozgrzanej patelni z olejem.




Komentarze

  1. Uwielbiam racuchy w każdej postaci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że spróbujesz tych i też będą Ci bardzo smakować :)

      Usuń
  2. Wszystkie racuchy kocham, ale Twoje wyglądają wyjątkowo pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetyczne! Uwielbiam wszystko co drożdżowe, a Twoje racuszki prezentują się wyjątkowo smakowicie!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty