Klopsiki na sposób meksykański

Dzisiaj jeszcze wspomnienie wczorajszego, rozgrzewającego obiadu. Takie klopsiki na naszym stole pojawiły się po raz pierwszy ale będą się pojawiały często, bardzo nam posmakowały.







500 g mięsa mielonego z wieprzowej łopatki i wołowego
600 g dojrzałych pomidorów
1 duża cebula
1 jajko

sól
łyżeczka kminu rzymskiego
łyżeczka suszonego czosnku
łyżeczka słodkiej papryki
łyżeczka nasion kolendry
pół łyżeczki papryki wędzonej
pół łyżeczki czarnego pieprzu
łyżeczka chilli 

olej

Kmin rzymski i nasiona kolendry zmieliłam w młynku i zmieszałam z resztą przypraw.
Do mięsa dodałam jajko i 1/3 mieszanki przypraw, wymieszałam, usmażyłam małe klopsiki. W rondlu na niewielkiej ilości oleju zrumienilam cebulę, dodalam pomidory pokrojone w kostkę i pozbawione skórki oraz pozostałą część przypraw i dusiłam ok 20 minut. Do rondla dodałam klopsiki i dusiłam kolejne 20-30 minut. Podałam z ryżem.

Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-na-przepisy



Komentarze

Popularne posty