piątek, 13 marca 2015

Klopsiki na sposób meksykański

Dzisiaj jeszcze wspomnienie wczorajszego, rozgrzewającego obiadu. Takie klopsiki na naszym stole pojawiły się po raz pierwszy ale będą się pojawiały często, bardzo nam posmakowały.







500 g mięsa mielonego z wieprzowej łopatki i wołowego
600 g dojrzałych pomidorów
1 duża cebula
1 jajko

sól
łyżeczka kminu rzymskiego
łyżeczka suszonego czosnku
łyżeczka słodkiej papryki
łyżeczka nasion kolendry
pół łyżeczki papryki wędzonej
pół łyżeczki czarnego pieprzu
łyżeczka chilli 

olej

Kmin rzymski i nasiona kolendry zmieliłam w młynku i zmieszałam z resztą przypraw.
Do mięsa dodałam jajko i 1/3 mieszanki przypraw, wymieszałam, usmażyłam małe klopsiki. W rondlu na niewielkiej ilości oleju zrumienilam cebulę, dodalam pomidory pokrojone w kostkę i pozbawione skórki oraz pozostałą część przypraw i dusiłam ok 20 minut. Do rondla dodałam klopsiki i dusiłam kolejne 20-30 minut. Podałam z ryżem.

Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-na-przepisy



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz