Rolady wieprzowe

Dobry pomysł na obiad jeśli w lodówce obecny jest ładny kawałek szynki. U nas gościły na obiad, kruche i pełne smaku.








ok. 800 g szynki
kilka plastrów wędzonego, surowego boczku lub słoniny
duża cebula
musztarda (u mnie była dijon)
sól
pieprz

Do duszenia
cebula
kilka ziarenek ziela angielskiego
liść laurowy
3-4 plastry boczku

olej


Szynkę pokroiłam na ok. 1cm grubości plastry, rozbiłam cienko i natarłam solą, pieprzem, posmarowałam cienką warstwą musztardy. Na każdym kawałku ułożyłam po kilka paseczków boczku i kilka piórek cebuli, zwinęłam i obwiązałam nitką. Rolady obsmażyłam na oleju. W rondlu zrumieniłam na maśle pokrojoną w kostkę cebulę i paseczki boczku. Z rolad zdjęłam nici i włożyłam do rondla, dodałam ziele angielskie i liść laurowy, sól, pieprz i pół łyżeczki wędzonej słodkiej papryki, wlałam 100 ml wody i dusiłam do miękkości mięsa podlewając w razie potrzeby odrobiną wody. 

Rolady zostały podane w towarzystwie prawie śląskich kluseczek.




Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-na-przepisy


Komentarze

Popularne posty