Ekspresowe lody truskawkowe w czekoladowych miseczkach.

Truskawki, śmietanka i czekolada to duet doskonały. Dziś u mnie duetowi doskonałemu towarzyszy zieloniutka mięta ananasowa, lekko, słodko i owocowo...








200 g gorzkiej czekolady

300 g mrożonych truskawek
150 ml smietanki 30%
2 łyżki cukru brzozowego
2 listki mięty

200 ml śmietany 30 %
2 łyżki cukru brzozowego

listki mięty do dekoracji


Czekoladę rozpuściłam w mikrofali i dwukrotnie posmarowałam nią silikonowe foremki do muffinek, po każdej porcji czekolady wkładałam foremki do lodówki na 5-10 minut.

Zamrożone truskawki wsypałam do malaksera, dodałam cukier i chwilę miksowałam, dodałam śmietankę i miętę i miksowałam ok 2-3 minut do uzyskania gładkiej konsystencji. 

Śmietanę ubiłam z cukrem na puch.

Do miseczek włożyłam lody i bitą śmietanę, ozdobiłam listkami miety.

Lody należą do tych delikatnych i kremowych i mają jedną wadę i zaletę w jednym, trzeba zjeść je od razu.







 Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
www.layman.pl/bitwa-na-przepisy


Komentarze

Popularne posty