Ciasto truskawkowe

Takie łatwe a takie pyszne, delikatne, lekko słodkie, mocno truskawkowe idealne na sezon truskawkowy.






Biszkopt:
3 jajka
3 łyżki wrzątku
110 g cukru
110 g mąki
pół łyżeczki proszku do pieczenia

Krem:
500 ml śmietany 30 %
szklanka zmiksowanych truskawek
3-4 łyżki cukru
4 - 5 łyżeczek płaskich żelatyny
odrobina zimnej wody

Galaretka:
2 szklanki zmiksowanych z cukrem truskawek
4 łyżeczki żelatyny
3 łyżki wody

truskawki

Do nasączenia:
1/3 szklanki sprite


Jajka wbilam do miski, na brzeg miski wsypałam cukier a na cukier wlałam wrzątek, ubijałam do uzyskania gęstej piany czyli ok 15-20 minut, dodałam mąke i proszek do pieczenia. Ciasto piekłam w 170 stopniach z termmobiegiem ok 25 minut, do tzw suchego patyczka.
Ostudzony biszkopt nasączyłam napojem sprite.

Śmietanę ubiłam na krem, dodałam truskawki zmiksowane z cukrem oraz namoczoną w wodzie żelatynę, którą lekko podgrzałam do rozpuszczenia, wymieszałam i wyłożyłam na nasączony biszkopt.

4 łyżeczki żelatyny namoczyłam w 3 łyżkach wody a następnie podgrzałam do rozpuszczenia dodałam na truskawek. Gotową galaretkę wylałam na bita smietanę, poukładałam całe truskawki.




Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty