Tort z kwiatkiem

Tort powstał dla przemiłej kobietki i podobno smakował... nawet tym którzy są tylko mięsożercami :)







6 jajek
6 łyżek wrzącej wody
220 g cukru
220 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia

250 ml śmietany 36%
250 g serka mascarpone
150 ml zmiksowanych truskawek
80 g cukru
1 łyżeczka żelatyny
1 łyżka wody

250 g masła
4 łyżki cukru

masa cukrowa biała
barwnik różowy
barwnik brokatowy

Jajka wbiłam do czystej, suchej miski, dodałam cukier i na cukier wlałam wrzątek, ubijałam do uzyskania puszystej, gestej masy, dodałam makę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i piekłam w 170 stopni do tzw. suchego patyczka. Ostudzony biszkopt przecięłam na 3 części.

Śmietanę ubiłam z mascarpone i cukrem na gęsty krem, dodałam truskawki i żelatynę rozpuszczoną w łyżce wody.

Biszkopty przełożyłam kremem truskawkowym.

Masło zmiksowałam z cukrem na biały puch i posmarowałam nim tort z wierzchu, przykryłam rozwałkowaną masą cukrową i ozdobiłam kwiatkiem oraz kuleczkami z masy obtoczonymi w brokatowym barwniku.


Komentarze

Popularne posty