Monastyrska Izba

Kiedyś, bardzo dawno temu natknęłam się na to ciasto na stronie Izbushka .com. Po przetłumaczeniu i lekkiej modyfikacji bo u nas niestety kwaśnej, gęstej śmietany nie udało mi się zakupić zrobiłam.
Ciacho jest pracochłonne ale warto, wprost rozpływa się w ustach.









Ciasto:
3 szklanki mąki,
200 g masła,
200 g śmietany (18%),
1 jajko
50 g cukru,
1 łyżka koniaku
 szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Do nadziania:
1 kg wypestkowanych wiśni

Krem:
800 g śmietany 18% u mnie Piątnica
300 ml śmietany 36%
100 g cukru

Śmietanę 18% wyłożyłam na sitko z gazą i wstawiłam na noc do lodówki, do odsączenia.
Wszystkie składniki ciasta zagniotłam szybko na gładką masę, włożyłam na 2 godziny do lodówki. Wiśnie osączyłam z nadmiaru soku.
Ciasto podzieliłam na 10 równych części. Każdą część rozwałkowałam na prostokąt o długości ok. 25-30 cm i szerokości 9-10 cm. Wzdłuż dłuższego brzegu ułożyłam wiśnie i zwinęłam ciasto w rulonik.
Piekłam w 180 stopniach z termoobiegiem przez ok. 20 minut.
Śmietanę 36% ubiłam z cukrem i delikatnie wmieszałam w osączoną śmietanę 18%.
Na tacy położyłam 4  ruloniki i przykryłam kremem, następnie 3 ruloniki i krem, 2 ruloniki i krem, na wierzchu jeden, całą izbę otynkowałam z zewnątrz kremem i posypałam kakao.



 Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY
www.layman.pl/bitwa-na-przepisy





Komentarze

  1. Smakowicie wygąda, tez ostatnio chodzi za mną to ciasto, ale wlaśnie brak kwaśnej śmietany w Pl zmusza poczekać do wyjazdu na Ua

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No z oryginalną śmietaną będzie jeszcze pyszniejsze :)

      Usuń
  2. Takiego ciasta jeszcze nie widziałam! Ale zapowiada się ciekawie ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty