Faszerowana cukinia

Okrągłe w pięknym słonecznym kolorze leżały sobie w koszyczku i czekały na swoją kolej. Przyszedł na nie czas i mają już wypełnione brzuszki, cukinie bo o nich mowa na jesienny sposób.






4 okrągłe cukinie
1 podwójny filet z kurczaka
300 g świeżych mieszanych grzybów leśnych
50 g kaszy jaglanej
150 g sera edamski ( u mnie z Mlekomy, bo idealnie się tu komponuje)
3 gałązki koperku
1 cebula
2 łyżki sera mascarpone ( u mnie firmy Mlekoma)
sól
papryka słodka i ostra
pieprz

olej


Cukiniom odkroiłam czubki i wydrążyłam, posoliłam i odstawiłam na bok. Cebulę posiekałam, grzyby umyłam i pokroiłam. Cebulę zeszkliłam na maśle i dodałam grzyby, dusiłam ok 40 minut, dodałam mascarpone, sól i pieprz. Kurczaka pokroiłam na małą kostkę, przyprawiłam, papryką, solą, pieprzem i podsmażyłam na oleju na rumiano, dodałam do grzybów. Kaszę ugotowałam i wsypałam do grzybów i kurczaka, dodałam pokrojony w kosteczkę ser i drobno posiekany koperek. Z cukinii wylałam powstałą wodę i włożyłam do niej farsz, dusiłam ok. godziny do miękkości cukinii.







Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-na-przepisy


Komentarze

Popularne posty