Kakaowe ciasto ze śliwką

Korzystając z ostatnich dni pięknego lata wybraliśmy się na kolejny piknik tym razem nad Wisłę a jeśli piknik to oczywiście ciacho i coś pysznego do picia i tak było. To ciasto robiłam poraz pierwszy ale uważam, że jest świetne i w dodatku szybkie do zrobienia i na szczęście został jeszcze jeden kawałek do kawy :)












2 i 1/2 szklanki mąki
2 opakowania budyniu kakaowego
1/2 szklanki cukru
200 g masła
4 żółtka
szczypta soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia

beza:
4 białka 
szklanka cukru


ok. 800 g śliwek


Miękkie masło zmiksowałam z cukrem na puch na końcu dodając po jednym żółtku i nadal miksując. Do masy maślanej wsypałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, budyniem i solą, wymieszałam na gładką masę. Połową ciasta wyłożyłam blaszkę, drugą połowę włożyłam do zamrażarki.
Na cieście ułożyłam wypestkowane śliwki, skórką do dołu i włożyłam na 30 minut do lodówki, po tym czasie ciasto wstawiłam do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i piekłam ok. 20 minut. Białka ubiłam z cukrem na bardzo sztywną pianę i wyłożyłam na śliwki, posypałam utartym na tarce ciastem z zamrażarki, piekłam w 160 stopniach przez kolejne 20 minut.








Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty