Zupa dyniowa

W weekend nie obyło się bez odwiedzin dyniowej farmy i choć mój portfel nieco się uszczuplił to wróciłam szczęśliwa z do połowy wypełnionym bagażnikiem. Na pierwszy ogień poszła hokkaido a z niej rozgrzewająca zupa krem, moja wersja nr. 3.


Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-n...a-przepisy









1 średnia dynia hokkaido
3 cm imbiru
1,5 l wywaru warzywnego
1 duże jabłko,
ząbek czosnku
150 ml białego, wytrawnego wina
gałązka rozmarynu
sól


Dynię po przekrojeniu pozbawiłam pestek i pokroiłam na ok 3 cm kawałki, włożyłam do wywaru warzywnego, obrane pokrojone jabłko bez gniazda nasiennego włożyłam do wywaru, gotowałam do miękkości. Do garnka wlałam sok z pomarańczy i wino, dodałam pokrojony na plasterki imbir, czosnek oraz igiełki rozmarynu, sól,  gotowałam jeszcze ok 5 minut, zblendowałam.
Do zupy można podać ziołowe grzanki, prażone ziarna słonecznika lub dyni.


Komentarze

  1. O super! Jakie są ceny na takich farmach dyń? Widziałam ich mnóstwo w Lesznowoli, ale nigdy się nie zatrzymałam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty