Kremowy pasztet pieczony

Koniec przedświątecznego urlopu!! ... wracam z przepisem na pasztet, przyda się na święta jak znalazł









600 g łopatki
300 g chudego podgardla
200 g  wątróbki wieprzowej
2 cebule
2 jajka
łyżka smalcu
pół łyżeczki papryki
1,5 łyżeczki pieprzu
kilka ziarenek ziela angielskiego
2 listki laurowe
duża marchew
sól
1 sucha kajzerka


Cebulę pokroiłam w kostkę, zeszkliłam na smalcu, dodałam pokrojone w kostkę podgardle, podsmażyłam, dodałam pokrojoną w kostkę łopatkę oraz paprykę, 1/2 łyżeczki pieprzu, sól, ziele angielskie, liść laurowy i dusiłam podlewając lekko wodą. Po 20 minutach dodałam obraną, pokrojoną w grube krążki marchewkę i dusiłam do miękkości mięsa. Do mięsa doałam pokrojoną w kostkę wątrobkę i podgrzewałam jeszcze 5 minut. Ostudzone mięso, marchew i wątróbkę zmieliłam wraz z namoczoną bułką dwukrotnie.  Do mięsa dodałam pozostały z duszenia sos, 2 jajka i resztę pieprzu (jeśli masa będzie zbyt mało słona czy pieprzna na tym etapie trzeba ją doprawić).
Masę włożyłam do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą keksówki i piekłam ok. 40 minut.

Podałam z żurawiną i chrzanem.




Komentarze

Popularne posty