"Sernik" wegański

Sernik wegański bez sera, jajek, cukru i masła, ciekawy zamiennik zwykłych serników kiedy nie można, bądź nie chce się spożywać laktozy. 










200 g nerkowców
2 - 3 łyżki miodu
2 łyżki oleju kokosowego
2 łyżki gęstego mleka kokosowego

na polewę:
2 czubate łyżki kakao
2 łyżki oleju kokosowego
2 łyżki ksylitolu (cukier brzozowy)
2 łyżki gęstego mleka kokosowego

3 łyżki kaszy jaglanej ekspandowanej


Nerkowce zalałam ciepłą wodą i zostawiłam na noc, następnego dnia odsączyłam i wsypałam do blendera, dodałam miód, olej i mleczko kokosowe i zblendowałam na gładką masę. Na spód tortownicy wsypałam kaszę jaglaną i wyłożyłam mase orzechową.
Na patelni rozgrzałam olej kokosowy, dodałam ksylitol i kakao, mieszałam do rozpuszczenia, wyłączyłam gaz i dodałam mleko kokosowe, wymieszałam (polewa ładnie zgęstnieje).
Polewą polałam masę orzechową i wstawiłam do lodówki. Ciasto powinno tam stać conajmniej 3 godziny przed podaniem.









Komentarze

Popularne posty