Zupa z czerwonej soczewicy

Ostatnio mój sposób jedzenia bardzo się zmienił w menu królują zupy jako posiłki na śniadania i kolacje, czuję się z tym świetnie. Czasu zrobiło mi się mało, co widać po wpisach a wczoraj dopadła mnie dodatkowo infekcja. Za oknem słonko a ja siedzę w domu z antybiotykiem, ale nie ma tego złego... moge Wam w związku z tym przedstawić moje ostatnie odkrycie, orientalną zupę z soczewicy.
Polecam bo jest wyjątkowa choć z tak prostych składników.

Przepis bierze udział w konkursie LAYMAN OD KUCHNI – BITWA NA PRZEPISY z aktywnym linkiem www.layman.pl/bitwa-n...a-przepisy










180-200 g czerwonej soczewicy
2 cebule
3 pomidory malinowe
750 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
2 ząbki czosnku
2 łyżki oleju kokosowego
pół łyżeczki cynamonu,
łyżeczka mielonego kuminu
pół łyżeczki mielonego chilli
2 liście laurowe
mleczko kokosowe
natka kolendry 
łamane chilli


Cebule pokroiłam w kostkę, zeszkliłam na oleju, dodałam pomidory bez skórki i chwilę poddusiłam. Do garnka z pomidorami wsypałam opłukaną soczewicę i wlałam bulion dodałam czosnek, cynamon, kumin, chilli i liście laurowe. Gotowałam zupę do miękkości soczewicy, wyjęłam liście laurowe i zblendowałam zupę.  
Po nalaniu na talerze do każdego dodałam łyżkę mleczka kokosowego, płatki chilli i posiekana kolendrę.





Komentarze

Popularne posty