Łosoś teriyaki z sałatką z zielonego ogórka

Wszyscy w domu lubimy ryby ale łosoś na parze, zapiekanka z łososia, łosos faszerowany szpinakiem, smażony już nam się przejadły a że znów zrobiło się cieplo to taki nieco japonski łosoś był świetną alternatywą. Soczysty i bardzo aromatyczny a do tego lekki, spróbujcie... i robi się go tylko chwilę.






 4 filety z łososia

Marynata:
8 łyżek sosu sojowego
2 łyżki brązowego cukru
1 łyżeczka świeżego imbiru
łyżka soku z limonki
2 ząbki czosnku (trzeba przecisnąć przez praskę lub drobniutko posiekać)

Sałatka:
2 długie ogórki 
pół łyżeczki startego imbiru
1 łyżka jasnego sosu sojowego
1 łyżeczka oleju sezamowego
sok z połowy limonki
łyżka lub dwie cukru trzcinowego
płatki chilli  (dla nie lubiących ostrości szczypta dla lubiących pół łyżeczki)
sezam


2 opakowania makaronu ryżowego 

olej kokosowy


Łososia umyłam i zostawiłam do osuszenia, składniki marynaty połączyłam i włożyłam do niej łososia, zostawiłam na 2 godziny w lodówce.

Ogórki umyłam i bez obierania skórki, obieraczką pokroiłam na cieniutkie paski.

Imbir, sos sojowy, olej sok z limonki cukier i chilli wymieszałam i wlałam do ogórków, wymieszałam.

Makaron ryżowy przygotowałam zgodnie z opisem na opakowaniu.

Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju kokosowego i na nim smażyłam łososia, pod koniec wlałam marynatę, zmniejszyłam gaz i zostawiłam do odparowania i zgęstnienia, kilka razy obracając w niej łososia.

Na talerzu ułożyłam makaron a na nim łososia, obok sałatkę z ogórków, którą posypałam sezamem.





Komentarze

Popularne posty