Rafaello z truskawkami

Kremowe, lekko kokosowe i z truskawkami czego chcieć więcej i jeszcze robi się ekspresowo... no dobrze musi sobie odpocząć przez przynajmniej 6 godzin w lodówce ale warto poczekać.








2 opakowania maślanych herbatników po 250 g
1 l śmietany 30%
1/3 szklanki cukru
250 g mascarpone
3 łyżeczki żelatyny
2 słoiczki dżemu truskawkowego
100 g wiórków kokosowych
5 wafelków kokosowych typu princessa

do dekoracji:
borówki lub truskawki
mięta


Do miski włożyłam mascarpone i cukier, dodałam 200 ml śmietany i wymieszałam, wlałam resztę śmietany i ubiłam na krem. 
Żelatynę zalałam odrobiną zimnej wody, a gdy napęczniała rozpuściłam w mikrofali.
Do przestudzonej żelatyny dodałam łyżkę kremu i wymieszałam, żelatynę przełożyłam do kremu i jeszcze chwilę zmiksowałam, dodałam wiórki kokosowe i wymieszałam.

Blaszkę 25x33 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i ułożyłam na dnie warstwę herbatników, posmarowałam dżemem i kremem, przykryłam kolejną warstwą herbatników + dżem+ krem i kolejno herbatniki + dżem + krem, posypałam pokruszonymi wafelkami. 
Ciasto wstawiłam na noc do lodówki. 












Komentarze

Popularne posty