Drożdżówki z truskawkami

Sezon na truskawki w pełni więc drożdżówki z nimi w roli głównej są dla nas idealne do zabrania do szkoły i pracy na drugie śniadanie a po południu mięciutkie i słodkie do kawy lub mleka na podwieczorek :) 












500 g mąki
40 g drożdży
250 ml ciepłego mleka
100 g cukru
100 g masła
1 jajko
szczypta soli
łyżka oleju

truskawki pozbawione szypułek
cukier 


Drożdże rozpuściłam w 2 łyżkach cukru, zalałam połową szklanki mleka i odstawiłam na 10-15 minut do wyrośnięcia. Do miski wsypałam przesianą mąkę, cukier, sól, wlałam olej oraz masło rozpuszczone w reszcie mleka. Wyrośniety zaczyn wlałam do miski i zagniotłam elastyczne, błyszczące ciasto, zostawiłam do wyrośnięcia.
Z ciasta formowałam kulki, spłaszczyłam robiąc w środku otwór (jakby miseczkę), który został wypełniony truskawkami.
Bułeczki ułożyłam na blasze i zostawiłam do wyrośnięcia, posmarowałam  jajkiem i posypałam cukrem, piekłam do zrumienienia ok. 15-20 minut w 180 stopniach.









Komentarze

Popularne posty