Owocowy tort śmietanowy

Idealny tort na lato to dla mnie tort owocowy, lekki i orzeźwiający i lato jest na tyle cudowną porą roku, że wykończenie tortu trwa zaledwie chwilkę, bo już same owoce to cudowna dekoracja.











Biszkopt:

6 jajek

220 g cukru

220 g mąki

6 łyżek wrzątku



Masa 1

500 ml śmietany 30%

2 łyżki cukru

1 łyżeczka żelatyny i 1 łyżka wody

Borówki amerykańskie



Masa 2

500 ml śmietany 30%

3 łyżki cukru

100 g zblendowanych jagód

3 łyżeczki żelatyny + 3 łyżki wody

Jeżyny



Sok pomarańczowy pół na pół z wodą 

Owoce do ozdobienia (borówki, jeżyny, porzeczki białe i czerwone, mięta)



Jajka wbiłam do miski, dodałam cukier i na cukier wlałam wrzątek, od razu zaczęłam miksować aż do uzyskania bardzo puszystej, gęstej masy (trwa to ok. 10 minut), do jajek dodałam przesianą mąkę i wymieszałam. Spód tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia i wylałam masę, wstawiłam do nagrzanego do 170 stopni piekarnika i piekłam ok 35-40 minut, sprawdzając patyczkiem stopień wypieczenia. Biszkopt po ostudzeniu przekroiłam na 5 części (można przekroić na 3).

500 ml schłodzonej śmietany wlałam do wysokiej miski, dodałam cukier i ubiłam na krem, żelatynę namoczyłam w wodzie a następnie podgrzałam w kąpieli wodnej do rozpuszczenia (można podgrzać w mikrofali ale żelatyna nie powinna się zagotować), dodałam do żelatyny 2 łyżki bitej śmietany i wymieszałam, dodałam do kremu śmietanowego i jeszcze krótko ubiłam.

Kolejne 500 ml śmietany ubiłam z cukrem na krem, dodałam zblendowane jagody i rozpuszczoną żelatynę, wymieszałam.



Pierwszy z przekrojonych blatów ułożyłam na dnie tortownicy, lekko nasączyłam sokiem pomarańczowym, wyłożyłam 1/3 bitej śmietany i na nią połowę borówek, przykryłam kolejnym blatem, nasączyłam, wyłożyłam ½ masy jagodowej i na nią połowę jeżyn, przykryłam kolejnym latem i tak jak uprzednio masa śmietanowa, borówki, blat biszkoptowy, masa jagodowa, jeżyny i ostatni blat biszkoptowy, włożyłam do lodówki na 2-3 godziny do schłodzenia.

Tort wyjęłam, posmarowałam resztą kremu śmietanowego i ozdobiłam owocami.





















Komentarze

Popularne posty