Jabłkowo cynamonowe muffinki z kruszonką

Do szkoły, do pracy, na jesienny piknik, na wycieczkę zabierz ze sobą muffinkę …
Zaskoczyły mnie, swoją puszystością i długotrwałą świeżością, zdecydowanie do częstego powtarzania ;) 







2 małe jabłka
2 jajka
100 g rozpuszczonego masła
pół szklanki mleka
250g mąki
130 g cukru
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

Kruszonka:
0,5 szklanki mąki
1/3 szklanki cukru
50 g rozpuszczonego, gorącego masła.


Masło, mleko i jajka roztrzepałam w misce, suche składniki wymieszałam w drugiej i dodałam do produktów płynnych, wymieszałam tylko do połączenia się składników, na końcu dodałam starte jabłka i wymieszałam.
Ciasto wyłożyłam do papilotek a następnie wymieszałam składniki kruszonki i posypałam nią ciasto muffinkowe.
Piekłam 25 minut w 170 stopniach do tzw. suchego patyczka.

Muffinki zachowują świeżość przez kilka dni.






Komentarze

Popularne posty