Duszone maślaki

Las to mój drugi dom ;) no może nie aż tak, ale w lesie się relaksuję, odstresowuję, zbieram myśli, a kiedy pojawiają się pierwsze grzyby, moi bliscy wiedzą, że wyciągnąć mnie z lasu graniczy z cudem. 
Lubię grzyby zbierać, czyścić, wyczarowywać z nich dania i lubię je jeść, w wersji duszonej bardzo...








600 g maślaków
1 duża cebula
2 łyżki masła
2-3 łyżki śmietany 18 %
sól
pieprz
natka pietruszki do posypania.

Maślaki oczyściłam, odrzuciłam robaczywe i krótko umyłam (nie należy ich zbyt długo trzymać w wodzie). 
Cebulę pokroiłam w drobną kostkę i zrumieniłam w rondlu, na maśle, dodałam pokrojone w plastry lub mniejsze na połówki lub całe maślaki i dusiłam ok. 25 minut, dodałam śmietanę, sól, pieprz i na końcu posypałam natką pietruszki.

Do duszonych grzybów można dodać kilka namoczonych wcześniej suszonych borowików lub podgrzybków, podkręcą one dodatkowo smak.








Komentarze

Popularne posty