Coq au vin

Chciałabym kiedyś zrobić Coq au vin w 100 % zgodnie z przepisem ale niestety do tej pory nie było mi dane kupić nigdzie młodego koguta. W zastępstwie jest więc kurczak i muszę stwierdzić, ze jest równie pyszny. Aromatyczne, miękkie i soczyste kawałki mięsa rozpuszczają się wprost w ustach pozostawiając lekko winno- ziołowy smak.









1 duży kurczak a najlepiej młody kogut
1,5 butelki czerwonego wina (najlepiej bordeaux) 
3 pokrojone w plastry marchewki
4-5 średnich cebul pokrojonych w piórka
3 ząbki czosnku
2 duże gałązki tymianku
3 liście laurowe
15-20 ziarenek pieprzu czarnego
200-300 g pieczarek
100 g boczku lub wędzonki
kieliszek winiaku
100 g masła
3 duże łyżki mąki

Kurczaka po umyciu i podzieleniu na kawałki ułożyłam w misce dodałam marchew, cebulę, czosnek,tymianek, liście laurowe, pieprz i zalałam winem, wstawiłam na noc do lodówki. Następnego dnia mięso wyjęłam, osuszyłam i obsmażyłam na maśle z odrobiną oleju. Mięso wyjęłam i przełożyłam do brytfanny, a na masło wrzuciłam mąkę i lekko smażyłam po chwili podlewając marynatą. Resztę marynaty wlałam do mięsa i zagotowałam, dodałam masło z mąką, dusiłam ok 20 minut. Wędzonkę podsmażyłam na patelni i dodałam pieczarki, zrumieniłam a następnie dodałam do kurczaka i dusiłam jeszcze 30 minut.






 


Komentarze

Popularne posty