Cytrynówka

Słoneczny i rozgrzewający a do tego bardzo zdrowy :P pełny witaminy C napój tylko dla dorosłych. Cytrynówkę zawsze robił mój Tata a ponieważ ostatnio zaniedbał produkcję a ja się stęskniłam za tym smakiem, postanowiłam zrobić sama.







kilogram cytryn
przegotowana woda
cukier 
0,5 litra spirytusu


Cytryny (najlepiej BIO nie pryskane) umyłam i wyparzyłam, wycisnęłam sok ( u mnie było to 1,5 szklanki) a skórki pozbawiłam białego miąższu. Trzeba robić to bardzo dokładnie pozostawiając tylko żółtą cieniutką skórkę. Skórki zalałam spirytusem tak by były zakryte i zostawiłam na dwa dni. Do wyciśniętego soku dodałam resztę spirytusu. Po dwóch dniach zmieszałam z sobą sok i spirytus ze skórek a następnie w 3/4 szklanki wody rozpuściłam cukier i dolałam do cytrynówki. Ilość cukru jest zależna od kwaśności cytryn oraz kubków smakowych degustatorów, ja lubię intensywne smaki, raczej wytrawne niż słodkie.





Komentarze

Popularne posty