Tort makowy

Tort makowy jest tradycją w naszej rodzinie od kiedy pamiętam. Przepis na biszkopt makowy jest od mojej Mamy a ja do dzisiejszego tortu dołożyłam lekki krem zamiast kremu maślanego. Tort jest pyszny, intensywny w smaku i wilgotny bez nasączania, należy do tych cięższych, mięsistych w konsystencji ciast.





Biszkopt
6 jajek
200 g maku
6 łyżek bułki tartej
200 g cukru
łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki gorącej wody

Krem
500 g mascarpone
500 g śmietany 30%
5 łyżek cukru
3 łyżki dobrej gatunkowo kawy rozpuszczalnej

Jajka zmiksowałyśmy z cukrem dodając gorącą wodę, po uzyskaniu puchu dodałyśmy mak, bułkę tartą i proszek do pieczenia delikatnie mieszając. Biszkopt piekł się w 170 stopniach ok 45-60 minut (sprawdzamy patyczkiem).

Mascarpone, śmietanę cukier i kawę zmiksowałam na puszysty gęsty krem. 

Biszkopt po wystudzeniu przekroiłam na dwie części i przełożyłam kremem a następnie ozdobiłam czekoladowymi jajeczkami i bezami.





Komentarze

Popularne posty