Kalafiorowe drzewo

Pomysł na to danie zaczerpnęłam z grupy "co dziś na obiad", jest bardzo dobrym pomysłem na obiad nawet dla większej liczby osób. Lekkie i mocno już nawiązujące do wiosny danie było podane wraz z ziemniaczkami duszonymi z koperkiem.






1 kalafior ( u mnie duży)
800 g łopatki
1 duża lub 2 małe cebule
jajko
2 ząbki czosnku
1 czerstwa kajzerka
sól
pieprz
zioła prowansalskie
150 g boczku pokrojonego w paski.

Kalafior włożyłam do duże go garnka i gotowałam w osolonej wodzie 15 minut.
Mięso zmieliłam wraz z cebulą oraz namoczoną w ciepłej wodzie a następnie odciśniętą kajzerką, przyprawiłam solą, pieprzem i ziołami. Do mięsa dodałam jajko i przeciśnięty czosnek i wyrobiłam. Ostudzony kalafior obłożyłam mięsem i poukładałam na nim kawałki boczku, piekłam w 180 stopniach ok 45-50 minut.


Komentarze

Popularne posty