Kalarepka faszerowana

Dziś kolejne wiosenne danie, lekkie ale sycące i pyszne. Kalarepę można faszerować na różne sposoby, ten jest bardzo klasyczny ale niezastąpiony. Z pozostałości wydrążonej kalarepki i jej jędrnych młodych liści powstał duet kalarepki z kaszą





5 kalarepek
500 g mięsa wieprzowo-wołowego mielonego
200 g ugotowanego ryżu
jajko
cebula
sól
pieprz
słodka proszkowana papryka

ok 150-200 ml wody
400 ml śmietany 18-22%
pęczek koperku


Kalarepki pozbawiłam liści i zdrewniałych części spodniej strony, odcięłam od góry czapeczki i wydrążyłam pozostawiając ok. centymetrowej grubości ścianki.
Mięso mielone zmieszałam z posiekaną cebulą, ryżem, jajkiem i przyprawami, wymieszałam do połączenia się składników. Każdą z kalarepek nafaszerowałam mięsem i ułożyłam w garnku, wlałam wodę i dusiłam pod przykryciem ok 25-30 minut. Po tym czasie do garnka włożyłam śmietanę oraz posiekany koperek i doprawiłam sos solą i pieprzem. Dusiłam na niewielkim ogniu do miękkości kalarepki ( ok 20 minut).




Komentarze

Popularne posty