Polędwiczki wieprzowe w sosie kurkowo-śmietanowym

Pyszne i rozpływające się w ustach mięso, w delikatnym sosie kurkowo-śmietanowym, klasyka która wciąż smakuje. Proponuję podać z makaronem np. wstążki, foglie d'olivo (liście oliwne szpinakowe) lub z ziemniakami z wody.




500 g polędwiczek wieprzowych
350 g kurek
1 cebula
250 g śmietany 18 procent
100 ml wina białego
1 gałązka rozmarynu  
3 łyżki masła i kilka kropli oleju
sól
pieprz
natka pietruszki

Dzień wcześniej  pokroiłam polędwiczkę na plastry i natarłam solą i pieprzem, zostawiłam na noc w lodówce. Następnego dnia na maśle z odrobiną oleju obsmażyłam mieso i przełożyłam do rondla, na tej samej patelni zrumieniłam cebulę i dodałam oczyszczone grzyby, smażyłam ok 10 minut. Do rondla z mięsem dodałam cebulę z grzybami, wlałam wino, włożyłam igiełki rozmarynu  i dusiłam do miękkości mięsa ok. 35 - 40 minut. Dodałam śmietanę i doprawiłam solą oraz pieprzem. Podałam z posiekaną natką pietruszki i makaronem foglie d'olivo.


Komentarze

Popularne posty